„Účet je blokován.“ Tato informace se – jak jsme zjistili – občas objevuje v internetovém bankovnictví, když zadáváte dar na sbírku Místo pro přírodu. Nejčastěji na místě, kde se běžně zobrazuje název účtu příjemce. Přestože situace vypadá na první pohled hrozivě, ve skutečnosti je vše v pořádku. Náš sbírkový účet blokovaný není a vše běží bez problémů. Dar lze navzdory této hlášce odeslat a dojde tam, kam má! Máme tuto informaci několikrát potvrzenou přímo od České spořitelny.
Co je příčinou této nepříjemné situace nevíme. Možná se jedná o reziduum z doby, kdy byla sbírka vedená na dobu určitou. Kvůli vyúčtování bylo nutné jednou za tři roky účet zablokovat, provést kontrolu sbírky, a teprve poté byl obnoven pohyb na účtu. Netušíme, je tak možné, že u některých bank zůstává v jejich systému informace o blokaci.
Pokud jste se s výše popsanou situací setkali, moc Vás prosíme o zaslání zprávy na email mkiselova@csop.cz nebo mistopropriodu@csop.cz. Bez informace od Vás dárců nezjistíme, jak je problém rozsáhlý, protože ani Česká spořitelna, ani další banky nemají šanci problém registrovat.
Publikováno 1. 11. 2019